مردم نسبت به ثبت رسمی معاملات خود اقدام کنند - کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
مردم نسبت به ثبت رسمی معاملات خود اقدام کنند

بهروز سواری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتر یاران استان فارس با اشاره به اینکه قانون تنظیم سند انتقال قطعی خودرو در دفترخانه الزامی است  گفت: افراد صاحب خرید خودرو نسبت به تنظیم سند خود در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند.

وی افزود :اگر در این مورد کوتاهی یا سهل انگاری شود باتوجه به اینکه ثمن معامله را آنها پرداخت می کنند و دیگر دسترسی به فروشنده ندارند، چه بسا در این اثنا فروشنده به خارج از کشور مهاجرت کند و یا فوت شود متضرر واقعی خریداری می شود که تمام مبلغ مورد معامله را پرداخته و سندی ندارد.

سواری در ادامه با اعلام اینکه متضرر خودرو در چنین شرایطی باید چندین میلیون هزینه کند و وکیل بگیرد، بیان کرد: او با هزاران دوندگی پس از مدت ها در دادگاه بتواند حکمی جهت انتقال رسمی خودرو اخذ کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر همه این مشقت ها که به خریدار تحمیل می شود تمامی هزینه ها وبدهی های خودرو هم نیز به او تحمیل و ناگزیر از پرداخت آن است.

سر دفتر اسناد رسمی شیراز عنوان کرد: به خریداران خودرو توصیه می شود به تنظیم سند انتقال قطعی خودرو اقدام کنند تا درآینده با مشکلی مواجه نشوند و باید مردم نسبت به ثبت رسمی معاملات خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تنظیم سند رسمی ضامن سرمایه و حفظ حقوق مردم و دارای مزایای بی شماری است از جمله قابل انکاروتردید نخواهد بود و لازم الاجرا است.

سواری افزود: مفاد و تاریخ آن نسبت به طرفین و جانشینان قانونی آنها و اشخاص ثالت معتبر است و درصورت بروز اختلاف سند رسمی بعنوان دلیل اثبات ادعا مورد استناد درمحاکم قضایی قرار می گیرد. از دیگر مزایای سند رسمی تنظیم آن توسط یک فرد متخصص و خبره بارعایت قوانین و مقررات صورت می گیرد.

سواری گفت: سندرسمی علاوه برحفظ حقوق مردم منجر به تنظیم وتنسیق روابط اجتماعی وکاهش پرونده هایی قضایی می شود.

همچنین هزینه تنظیم سند رسمی در قبال مزایای بی شماری که دارد بسیار ناچیز است ومردم به جای اینکه معاملات خود را باسند عادی انجام دهند نسبت ثبت رسمی معاملات خود اقدام کنند.

سواری بیان کرد: امنیت روانی و اجتماعی از دیگر مزایای سند رسمی است ودارنده سند رسمی بافراق خاطری آسوده مصون از هرگونه تعرض قرارگرفته و به انجام معاملات خود می پردازد.

وی گفت: توصیه همه کارشناسان و متخصصین علم حقوق این است که مردم به ثبت رسمی معاملات خود اقدام تا از هرگونه تعرض وگزندی مصون و محفوظ باشد

به اشتراک بگذارید...

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false